MT 1000 prijswinnaar: CPM 3e in de categorie HR – Assessment

Wat een verrassing: in het MT-1000 2018 onderzoek zijn we op een derde plaats geëindigd zijn. We zijn ontzettend blij met deze leveranciers-waardering. Onze relaties die voor zo’n positieve pers zorgden, zijn we heel erg dankbaar.

Wat houdt dat onderzoek in?

Al meer dan 15 jaar doet het magazine Management Team (MT) onderzoek onder zakelijke beslissers naar hun ervaring en waardering van zakelijke dienstverleners. De uitkomsten van het nieuwe onderzoek zijn in de speciale MT1000 uitgave op 13 december 2018 gepubliceerd.

Wie waren de respondenten?

Het onderzoek werd uitgevoerd door het onderzoeksbureau van de Erasmus Universiteit Rotterdam (Erasmus Centre for Business Innovation). Het betreft een “leveranciersonderzoek”:

  • respondenten zijn beslissers over de inkoop van zakelijke diensten in bedrijven met meer dan 20 medewerkers;
  • respondenten worden alleen ondervraagd over categorieën waar ze verantwoordelijk voor zijn en
  • respondenten geven alleen een oordeel over die dienstverleners waar ze de laatste 3 jaar zakelijk contact mee hebben gehad.

Hoe kwam de ranking tot stand?

Nadat respondenten de dienstverleners hebben geselecteerd waar ze de laatste drie jaar zakelijk contact mee hebben gehad, wordt hen gevraagd deze dienstverleners te waarderen op drie aspecten uit het model van Treacy & Wiersema:

  • Klantgerichtheid,
  • Productleiderschap,
  • Kwaliteit van de uitvoering.

Respondenten kunnen voor elk aspect 1 tot 5 sterren geven.
Daarnaast werd de NetPromotorScore-vraag gesteld: “Hoe waarschijnlijk is het dat u deze dienstverlener zou aanbevelen aan een vriend of collega?” (op een schaal van 1-10).
De uiteindelijke ranking per categorie is gemaakt op basis van het aantal respondenten; de NPS; en de beoordeling op de drie aspecten.

Bezoek hier de site van MT-1000

Bekijk hier het artikel met Marion Neefe